11 kwietnia w Pałacu Działyńskich Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu odbyła się uroczysta Gala podsumowująca 7. edycję Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością”. Reprezentanci uczelni (wydziałów, instytutów i katedr) z całej Polski odebrali Certyfikaty Akredytacyjne nadane za innowacyjne i wartościowe programy kształcenia, realizowane na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych.
Polskie uczelnie prowadzą ponad 6 tys. kierunków studiów, w tym studiów podyplomowych. Są one oferowane na blisko 3 tys. wydziałów szkół publicznych i niepublicznych. W VII edycji naszego Programu (2022) certyfikat „Studia z Przyszłością” uzyskało ponad 70 jednostek akademickich (wydziałów, katedr, instytutów), które - w opinii ekspertów - prowadzą lub nadzorują studia należące do grona akademickiej elity w skali całego kraju.
Z dumą informujemy, że Komisja Konkursowa zdecydowała o przyznaniu Certyfikatu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością” 2022 kierunkowi Technologia chemiczna (studia stacjonarne I i II stopnia).
Dodatkowo podczas Gali kierunek Technologia chemiczna otrzymał Certyfikat Nadzwyczajny „Lider Jakości Kształcenia”. Certyfikat ten otrzymują te spośród certyfikowanych kierunków/specjalności studiów, które zyskały najwyższą liczbę punktów rankingowych przyznanych przez członków Komisji Eksperckiej, oceniającej aplikacje w 7. edycji Programu.
W ocenie Komisji kierunek spełnia kryteria regulaminowe Konkursu, albowiem zapewnia absolwentom możliwość uzyskania wykształcenia zgodnego z oczekiwaniami rynku pracy, realizowany jest w oparciu o nowoczesny i innowacyjny program studiów, z udziałem kadry akademickiej posiadającej kwalifikacje adekwatne do założonych efektów uczenia się. Nadto założenia koncepcji kształcenia na ocenionym kierunku studiów pozostają spójne z misją i strategią rozwoju uczelni, a także zakładają wysoką jakość i różnorodność oferty kształcenia poprzez kreowanie odpowiednich kwalifikacji i kompetencji, które umożliwiają absolwentom spełnianie wymogów rynku pracy, nie tylko w wymiarze lokalnym, ale także regionalnym i ponadregionalnym. Uczelnia w sposób efektywny dąży do tego, aby podczas całego procesu kształcenia studenci mogli wykształcić odpowiednie nawyki i postawy dające podstawę do realizowania ambitnych celów zawodowych oraz ustawicznego samokształcenia i rozwoju, tak w wymiarze profesjonalnym, jak i osobistym.